عضویت در سایت و چگونگی تعریف انواع آن
عضویت در سایت چیست؟ چگونگی تعریف انواع عضویت در سایت به چه صورت است؟
در این سامانه شما می توانید انواع حق عضویت را در سامانه تعریف کنید تا کاربران یکی از آنها را انتخاب کرده و بر اساس آن در سایت ثبت نام ، اثر خود را ارسال و پرداخت انجام دهند.
- چگونه انواع عضویت در سایت را تعریف کنیم؟
در منو عضویت در سایت، زیر منو عضویت در سایت، روی آیتم جدید بزنید.
انواع آیتم های حق عضویت چه کاربردی دارند؟
- عنوان: عنوان نوع عضویت کاربران را وارد کنید(برای مثال:دانشجویان با امکان ارسال مقاله).
- هزینه حق عضویت: هزینه ای که برای حق عضویت کاربر در سامانه یا همان هزینه ثابت مد نظر دارید را وارد کنید.
- هزینه هر مقاله: هزینه هر مقاله ارسالی از سمت کاربر را وارد کنید. در صورتی که کاربر چند مقاله داشته باشد، سامانه به صورت اتوماتیک هزینه ها را برای هر مقاله محاسبه می کند.
توجه داشته باشید هزینه هر مقاله ربطی به داوری آثار ندارد و به ازای هر مقاله ای است که کاربر برای همایش می فرستد.
- تخفیف هر مقاله اضافه: میزان تخفیف برای هر مقاله اضافه ای که کاربر برای شما می فرستد را وارد کنید. این مبلغ از هزینه مقاله اول کسر نمی شود و برای مقالات دوم به بعد می باشد. مقدار مبلغی که در این فیلد وارد می شود به ازای هر مقاله، از هزینه مقالات بعدی کم می شود (برای مثال: اگر هزینه هر مقاله 100هزار تومان باشد، و مبلغ تخفیف را 10 هزار تومان قرار داده باشید، در صورتی که کاربر یک مقاله ارسال کرده باشد 100 هزار تومان، اگر دو مقاله ارسال کرده باشد، 190هزار تومان و در صورتی که سه مقاله ارسال کرده باشد، 280تومان باید بپردازد.)
- هزینه هر مقاله پذیرفته شده: هزینه برای هر مقاله کاربر که پذیرفته شده است را وارد کنید. برای این مقالات داوری آثار انجام شده و آثار کاربر هم پذیرفته شده است و کاربر بعد از داوری این مبالغ را باید پرداخت کند.
- تخفیف هر مقاله اضافه پذیرش شده: میزان تخفیف برای هر مقاله اضافه ی پذیرفته شده ای که کاربر برای شما می فرستد را وارد کنید. این مبلغ از هزینه مقاله اول کسر نمی شود و برای مقالات دوم به بعد می باشد.مقدار درصدی که در این فیلد وارد شود به ازای هر مقاله، از هزینه مقالات بعدی کم می شود (برای مثال: اگر هزینه هر مقاله پذیرفته شده 100هزار تومان باشد، و مبلغ تخفیف را 10 هزار تومان قرار داده باشید، در صورتی که کاربر یک مقاله ارسال کرده و پذیرش شود 100 هزار تومان، اگر دو مقاله ارسال کرده و پذیرش شده باشد، 190هزار تومان و در صورتی که سه مقاله ارسال کرده و پذیرش شده باشد، 280تومان باید بپردازد.)
- هزینه هر نفر همراه: هزینه هر نفر همراه کاربر که قصد شرکت در همایش داشته باشد را، وارد کنید.
مجاز بودن به ثبت اثر، امکان ثبت اثر قبل از پرداخت، اجازه ثبت همراه را در صورتی که می خواهید فعال یا غیر فعال کنید و در نهایت روی ذخیره تغییرات بزنید.
به مثال زیر دقت کنید:
تنظیمات حق عضویت (هزینه ثابت یا همان حق عضویت 500 هزار تومان و هزینه هر مقاله پذیرفته شده 50 هزار تومان)
پس از اینکه مدیر هزینه های حق عضویت در سایت را مشخص کرد، سپس کاربر در سامانه ثبت نام کرده و نوع عضویت خود را مشخص می کند و آثار خود را ارسال می کند.
در صورتی که پرداخت هزینه توسط کاربر بعد از داوری و پذیرش آثار باشد، باید ابتدا سرداور و داور آثار کاربر را پذیرش کرده و بعد از عملیات پذیرش، محاسبه مبالغ به صورت اتوماتیک در سامانه انجام گیرد.
به ادامه مثال توجه کنید:
کاربری که 4 مقاله دارد ولی فقط دو تا از آثار داوری و پذیرش شده است:
وضعیت بدهی کاربر با دو مقاله پذیرفته شده که می شود 600 هزار تومان. (500 هزار تومان حق عضویت و دو تا 50 هزار تومان یعنی 100 هزار تومان هزینه مقالات پذیرفته شده).